Mis on Office 365 Business?
Office 365 on äriklientidele suunatud pilveteenuse pakett, mis võimaldab kolida legaalselt ettevõtte IT süsteemi kas osaliselt või täielikult nn. pilveteenusele.
Pilveteenus ei paku veel päris täisfunktsionaalsust võrreldes lokaalselt kättesaadavate dokumentidega jt. ja seetõttu ongi esialgu võimalus minna ettevõttes osaliselt üle pilveteenusele ning võtta mõlemast, nii lokaalselt kui pilveteenuselt, nende tugevad omadused.
Lokaalne Süsteem on kiire st. failid avanevad kiiresti, pilveteenus seevastu aga lihtsalt kättesaadav kõikidest seadmetest (Android, IOs, Windows jms.) ja failide avamine ei käi nii kiirelt.
Pilveteenuse plussid on teenuse garanteeritud (99,9%) toimimine ja kättesaadavus, viimaste tooteversioonide uuenduste tagamine uute funktsioonide lisandumine Microsofti poolt, suur postkast (kuni 50GB kasutaja kohta), arhiveerimisvõimalused, head otsinguvõimalused e-kirjadest üle pilve- ja lokaalse teenuse, e-postiliikluse kaitse Forefront rämpspostifiltri ja viirusetõrjega.
IThooldus Eesti on 2016 aasta jooksul Office 365 pilveteenusele viinud üle 5 asutuse ning siiamaani on kõik kliendid uue Office’iga rahule jäänud, saades uusima MS Office versiooni, isikliku telefoni või tahvelarvutiga sünkroniseeritava kalendri ja juurdepääsu dokumentidele igast seadmest. Tehniliselt sõltub üleminek Office 365-le seni kasutusel olnud rakendustest ja ettevõtte vajadustest. Peamine kiire pilve kolimise takistus on MS Office tasuvus arvestatuna 5 aasta peale!
Office 365 Business pilveteenuse hind kasutaja kohta on keskmiselt 12,5€, seega 10 kasutaja korral on kuumakse ettevõttele 150€/kuus ning aastas teeb see 1500€/aasta (sisaldab: Exchange e-posti teenust, 1TB andmete salvestusruumi, Office 2016 Word, Excel, Outlook, Powerpoint jm. lokaalset ja veebipõhist, Skype for Business, juurdepääsu dokumentidele igast seadmest).
- MS Office 365 Business Premium on kuni 50 kasutajaga ettevõttele, kes ei kasuta domeeniteenust (Active Directory), küll aga firmanime lõpuga e-postiaadresse (nt. See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.). Kasutajad luuakse pilveserverisse ja pilvel on ka Exchange-i postkastid ning kalender, võimalus kasutajaid administreerida jms. Igal kasutajal on 50GB postkast mahtu.
- MS Office 365 Enterprise versioon lisab Office-i töölauarakendused ja võimaldab sünkroniseerida olemasoleva domeeniteenuse pilveteenusele Office 365 portaali kasutades Active Directory rolli, millega lubataksee pilveteenus usaldama lokaalset domeeniteenust ja kasutajalt ei küsita enam eraldi Microsoft Online ID-d vaid ta saab sujuvalt enda e-postiteenust kasutada olemasoleva domeenikontoga.
Oluline on teada, et Microsoft tagab oma pilveteenusele 99,9% kättesaadavuse ehk see on põhimõtteliselt alati kättesaadav kui ikka internet olemas on. See on saavutatud tänu mitmekordselt dubleeritud erinevates asukohtades paiknevatele serveritele. Kui üks server lõpetab mingil põhjusel töö, võtab teine server selle kohe üle ning lõppkasutaja saab endiselt oma andmetele ligi.
Pilveteenuse tasu arvestatakse kuupõhiselt ühe töökoha kohta.
Ettevõttel on võimalik pilve- ja lokaalse teenuse kokkuviimine nii, et kasutajad saavad sisse logida pilveteenusel paiknevasse postkasti oma lokaalse kasutajanime ja parooli abil. Väikeettevõtted, kellel ei ole lokaalset domeeniteenust, saavad kiirelt oma ettevõtte IT teenuse üle viia täielikult pilveteenuseks ja luua kasutajad otse pilveteenuse kaudu. Võimalik on ka kasutajate olemasolevate postkastide üleviimine pilveteenusele.
Siin saavad meie spetsialistid abiks olla ja selle töö kiiresti ära teha. Hiljem on vaja mõelda haldusele, tava probleemidele ja läinud töötajate dokumentide ning postkastide arhiveerimisele.