Office 365 ja Office 2016 – mille poolest need erinevad?
Kes kasutab Microsofti kontoritarkvarapaketti Office ning soovib uuemale väljalaskele üle minna, seisab esmapilgul üsna keeruka valiku ees.
Ootuspäraste Office 2016 variantide kõrval on pakkumisel nimelt lisaks Office 365.
Mis neil vahet ja millist eelistada?
Lühike vastus: Office 2013 või 2016 kuulub soetajale, MS Office 365 nõuab kuu- ja aastatasu.
Taoline võimalus kuulutab uut ajastut, milleks tehnoloogiafirmad hoolega valmistuvad. Digiajastul, mil meelelahutus ja ka tarkvara on digitaalsed ja allalaetavad, kuulub kaup alati omanikule. Ostja saab kasutusõiguse.
Office 2010, 2013 ja 2016 toetub seevastu ärimudelile, mis on arvutikasutajale ammusest tuttav. Hangi tarkvara, paigalda arvutis kettale ja see kuulub sulle. Maksad vaid ühe korra.
MS Office uued versioonid ilmuvad tavalisel iga 3 aasta tagant (2010, 2013, 2016 jne.), siis sisuliselt kasutatakse täna veel 2010 versiooni, millega saab suurepäraselt hakkama ka 5 või isegi 7 aasta pärast. Tavatööks piisav töötab endiselt (Word, Excel, Oulook, PowerPoint).
Sisuliselt võime öelda, et 2013 või 2016 versiooni ostul kulututud rahaline summa 200€ ja keskmise tööarvuti 5 aastase eluea jooksul tasub ennast ära. Sel juhul tuleb Office hinnaks 40€ aastas. Ostes Office 365 aastamaksuga 80€ kulutame 5 aasta jooksul kesmiselt 400€ aastas.
Tänavused Office'id toovad nii põhimõtteliselt tühiseid (moodsam välimus) kui ka suuri uuendusi (puuteekraanide tugi, keskendumine onlain-tööle).
Viimane tähendab mõndagi meeldivat ja tänapäevast: rohkem võimalusi koostööks väliste parneritega/klientidega ja kraami jagamiseks, failide salvestamine teenusepakkuja serveritesse (pilve), mis teeb need kättesaadavaks igas netiühendusega arvutis.
Õhku jääb küsimus, on see ka turvaline kui failid paiknevad ei tea kus?
Tänavuse Office'i-värskenduse ringi suurimad uuendused seostuvad aga Office 365 pakutavaga. Esiteks muidugi uus ärimudel, mille põhjal sa ei osta ega oma Office'it, vaid rendid seda kuu- või aastatasu eest. Saad tellida ainult vajalikud rakendused, kõiki ei pea võtma.
Teiseks võib ühe omandatud litsentsi alusel varustada Office 365ga kuni viis PC- või Mac-arvutit. (2010, 2013, 2016 puhul ainult ühe nagu ikka.) Office 365 eelised 2013, 2016 ja teiste ees on seega soodne esmane ostuhind ja vähem turvariske, kuna tarkvara on tootja lubaduse kohaselt alati up-to-date. Office turvalisuse probleeme ei ole juba ammu enam täheldatud, turvaprobleemid on enamjaolt ikka mujal.
Office 2010, 2013, 2016 eelised 365 ees: maksad ainult korra, kasutamise võimalus ei aegu, netiühenduse kadumise korral ei pea tööd pooleli jätma.