Blogi

Kas sinu arvutispetsialist on pädev?

Arvutispetsialisti ülesandeks on tark- ja riistvara paigaldamine ja hooldus. Kui asutusse või firmassse võetakse tööle arvutispetsialist, siis juhul, kui selles asutuses veel arvutid puuduvad, on ta esimeseks ülesandeks määrata kindlaks, kui võimsaid ja milliste programmidega arvuteid konkreetses asutuses üldse vajatakse, sest sageli on teadmatuses muretsetud lihtsate tööülesannete täitmiseks ülikallid arvutid ja vastupidi. Seega peab arvutispetsialist vastutama selle eest, et soetatud arvutid vastaksid kasutaja spetsiifikale. Kui arvutid on juba olemas, peab arvutispetsialist nad tööks valmis seadma ja tagama, et nad oleksid töökorras. Ta installeerib ja häälestab kasutatavad programmid, õpetab programmide kasutajaid neid programme käsitsema ja kannab hoolt arvutivõrgu administreerimise eest. Tavaliselt on korraga ühes asutuses või firmas arvuteid rohkem kui üks ja nad on omavahel ühenduses. Arvutispetsialisti ülesandeks on sellest tulenevalt ka serveri hooldamine. Ta kontrollib, kas kõik kasutajad täidavad eeskirju, registreerib uued kasutajad ja vajadusel kehtestab kasutamisel piiranguid. Et tagada töö kvaliteeti ja kaasajastada arvutivõrku, teeb arvutispetsialist pidevat koostööd arvutifirmadega, sealhulgas organiseerib ka arvutite remonti ja hooldust ning on kursis uuendustega infotehnoloogia valdkonnas. Arvutispetsialist õpetab inimesi välja tööks spetsiifiliste programmidega ja konsulteerib neid programmidega seoses tõstatuvates jooksvates küsimustes. Kuna arvutite kasutajatel tekib paratamatult aeg-ajalt ka üldisema loomuga probleeme ja küsimusi, siis on arvutispetsialisti töö üheks osaks ka üleskerkivate probleemidele lahenduse leidmine.

Tüüpilised töötingimused

 

Arvutispetsialisti tööpäev on reeglina 8.00 - 17.00, kuigi tuleb arvestada ka kohaloleku vajadust väljaspool tavalist tööaega ja puhkepäevadel, sest paljudes firmades teevad inimesed tööd ka hilistel õhtutundidel ja laupäeval-pühapäeval. Pahatihti kipub just siis arvutitega igasuguseid viperusi ette tulema. Teinekord on aga vajalik arvutiprogrammide seadistamine ja häälestamine ning seda saab teha siis, kui arvutid pole hõivatud muu tööga, seega just väljaspool tavalist tööaega. Üldiselt saab töötempot ka ise reguleerida, koormus on periooditi erinev.
valutav selgArvutispetsialistid teevad oma tööd siseruumides ja füüsilist koormust on nende töös vähe. Siiski on tegu eelkõige istuva tööga, harvad ei ole valutavad selja-ja kaelalihastes ja muud vähesest liikuvusest tingitud tervisehäired. Suuremates asutustes või firmades on põhikohaga tööl üks-kaks või ka rohkem arvutispetsialisti, kes siis kannavad hoolt kogu asutuse arvutipargi tõrgeteta funktsioneerimise eest. Väiksemates asutustes aga vajadus täiskohaga arvutispetsialisti järele puudub ja tekkivate probleemide lahendamiseks kasutavad nad arvutifirmade abi. Tavaliselt on sellistel puhkudel sõlmitud arvutifirmaga leping, mille alusel asjatundlik arvutispetsialist arvutifirmast konsulteerib abivajajat vastavalt vajadusele, kindlaksmääratud kuutasu alusel. Arvutipetsialist peab ennast ühtviisi hästi tundma nii tehnika- kui ka inimeste maailmas, sest suur osa tema tööajast kulub selgitustööle ja koolitamisele, suhtlemisele.

Vajalikud teadmised, oskused ja iseloomuomadused

Proffessionaalsel arvutispetsialistil peab olema kaasaegne infotehnoloogia-alane väljaõpe, soovitavalt eriharidus, sest tööks on vajalikud mitmed spetsiifilised oskused, Kindlasti ei piisa ainult arvuti tavatasemel tundmisest, tuleb teada, mis on ühe või teise arvutiekraanil toimuva protsessi taga ja millised on arvutivõrgu funktsioneerimise mehhanismid. Lisaks tehnilisele taibule ja erialasele tugevale säilita rahuteadmistebaasile on vajalik võõrkeeleoskus, sest uuem infotehnoloogia põhineb peaasjalikult ingliskeelsele terminoloogiale. Kuna paratamatult tuleb arvutite ja tehnika kõrval kokkupuutuda inimeste koolitamise ja nõustamisega, siis on arvutispetsialisti tähtsateks omadusteks püsivus, avatus, hea suhtlemisoskus, analüüsivõime, kannatlikus. Arvutispetsialistil tuleb säilitada rahu ka siis, kui inimesed kümneid kordi ühte ja sama asja küsivad - see on täiesti igapäevane nähtus arvutispetsialisti töös. Pidevalt uueneva tehnoloogiaga sammu pidamiseks tuleb kasuks kiire õppimisvõime.

ITHOOLDUS EESTI OÜ

Reg.nr. 10250525
KMKR Nr: EE100225950
Tehnika 3,
51006 Tartu, Eesti

Swedbank
IBAN: EE632200221017995424

Avatud / Suletud

Esmaspäev - Neljapäev
9.00 - 16.00
Laupäev - Suletud
Pühapäev - Suletud

Kontaktid

Seadmete ja teenuste müük

+372 601 6464
+372 50 20 212

Arvutihooldus ja teenindus

+372 641 4883
+372 51 00 345

E-post
See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.